vrijdag 16 augustus 2013

KEEP CALM AND BREATHE...

Kom op adem...
Ademhalen is levensnoodzakelijk maar toch kom ik meer en meer mensen tegen bij  behandelingen in de spa waarvan ik dadelijk opmerk dat ze fout in en uitademen, Veel mensen ademen in en uit door de borstkas, dit noemen we kort ademen. Door kort te ademen komt er minder essentiele zuurstof in je lichaam, verlies je veel energie en ben je sneller moe en gestressed. Diep ademen met de buik, het centrum van ons lichaam, laat meer zuurstof toe, versterkt je ademhaling en zo hou je je energiepeil positief. Een goede ademhaling maakt je ook mooier en gezonder, klaart je geest en zuivert je lichaam. Hier volgt een simpele oefening om je ademhaling te controleren en te ontstressen.
Diafragma ademhaling...
Ga liggen en ontspan, leg 1 hand op je borstkas en 1 hand op je buik, adem langzaam en diep in door je neus en kijk welke hand het meest op en neer gaat. (De hand op je buik moet het meest op en neer gaan voor een correcte ademhaling. ) pomp je buik langzaam vol met zuurstof tot je een volle bolle buik hebt, houd dit enkele tellen vast en begin langzaam uit te ademen via de mond tot je buik helemaal plat en leeg is (dit is tevens ook een goede oefening en ontspanning voor je buikspieren)
hou terug enkele tellen vast en begin opnieuw. Je zal verstelt staan welk een relaxerend gevoel dit teweeg brengt niet alleen voor je lichaam maar ook voor je geest. Deze oefening doe ik meerdere malen per dag en klaart men hoofd en mijn lichaam en voel me veel rustiger. Meestal gebruik ik ook zuivere essentiele olien bij deze oefening welke de zuurstofopname versterken en een nog meer ontspanning bezorgen- Wierrook olie vergroot long inhoud en maakt rustig- pepermunt olie zuivert, verkoelt, verfrist en ontspant spieren- lavendel olie geeft pure ontstressing, neemt druk van het hoofd weg en brengt evenwicht-rozemarijn olie geeft energie, maakt wakker en versterkt ademhaling.
BREATHE & CLEAR YOUR HEAD...

Geen opmerkingen: