woensdag 21 augustus 2013

STRETCH THAT BODY & MIND...

Stretching...
Je zelf uitrekken is een natuurlijke reflex van elk zoogdier op aarde, kijk maar eens naar je kat of hond die na elke rust of slaap zichzelf compleet uitrekken en stretchen. Wij als mens doen dit veel te weinig en meestal alleen voor en na het sporten. Maak er je dagelijkse ritueel van en voor je het weet merk je een zalige verbetering van lichaam en geest.
Voordelen van stretching...
Versterkt je weerstand, verbetert lenigheid en souplesse, voorkomt blessures en spierpijnen, bouwt kracht en flexibiliteit op, verbetert bloedtoevoer, verhoogt je energie, vermindert vermoeidheid, en maakt je postuur rechter en langer.

Verbetert je slaappatroon, maakt je stress los, werkt mentaal versterkend, maakt toxines los, geeft je meer focus en totale ontspanning en maakt je HAPPY...
Elke dag doe ik deze simpele stretch oefeningen om mijn lichaam en geest soepel en energiek te houden.
Bij het ontwaken en net voor het slapengaan stretch ik mijn lichaam terwijl ik op het bed lig.
Begin met het volledig uitrekken van je kleine teen tot over je gehele lichaam naar boven toe, rek zachtjes uit, hou enkele tellen vast en laat los, adem diep in en uit tijdens de stretch.

Je merkt dat je beter slaap vat en ontwaakt en een gezonde levensstijl promoot.
Deze oefening kan je ook uitvoeren nadat je lang hebt op een stoel gezeten (kantoor, auto, zetel)
Ook doe ik de stretch oefening staande voor en na elke massage doe ik uitvoer welke me ook meer focus geeft en een verlichtend gevoel.
TIP: stretch langzaam en zacht, overspan je spieren niet en adem goed in met je buik.

STRETCH THAT BODY...

Geen opmerkingen: