vrijdag 11 oktober 2013

THE POWER OF TEA TREE...

TEA TREE...melaleuca alternifolia (theeboomolie)
Werd door de oorspronkelijke bewoners van Australie al eeuwen geleden gebruikt voor behandeling van brandwonden, wonden, pijnen en ter bestrijding van infecties en huidaandoeningen. Vermaard om zijn zuiverende ontsmettende werking. Tea Tree is uiterst werkzaam tegen bacterien, schimmels, virussen, en insecten, is puur anti-septisch dus kan ook gebruikt worden om wonden en schaafwonden te desinfecteren en te verzorgen. Werkt perfect tegen schimmels, voetschimmel, kalknagel, enz. Bij griep en verkoudheid dood het virussen . Helpt ook bij sinus problemen. Tea Tree is goed tegen puistjes, acne en zwarte puntjes, jeukende en geirriteerde huid. Tea Tree gebruik je verdund in een goede plantaardige basis olie ( zoete amandel, olijf, druivenpitolie, enz) of kan je mixen in je body creme, shampoo ( schilfers, jeuk) voetcreme, enz.
Tea Tree TIPS...
-Om mijn huid te zuiveren tegen zwarte puntjes en tegen sinus verstopping en verkoudheid voeg je een paar druppels Tea Tree toe in een schaal met heet water, breng je hoofd er over en hang een handdoek over je hoofd, diep inhaleren via de neus en uitademen via de mond.
-Tea Tree olie gebruik ik ook om mijn huis te ontsmetten en te zuiveren (ipv detol) en voeg gewoon een paar druppels toe aan het poetswater met natuurlijke zeep of allesreiniger (ecover) ideaal om badkamer, wc, keuken te ontsmetten en schimmels te doden.
-Bij verkoudheid of sinus problemen verdamp ik Tea Tree olie in een aromabrander of lampje om mijn leefruimte te ontsmetten en bacterien te doden. Je merkt ook dat de lucht in je leefruimte zuiver ruikt.
-Tea Tree gebruik ik om wondjes, schaafwonden, kneuzingen en huidirritatie te ontsmetten en te verzorgen door een paar druppels op een nat compres of wattenbolletje te doen en zo aan te brengen .
Tea Tree koop je in natuurwinkels of bio shops (natuurhuis)
GET PURE & CLEAN WITH TEA TREE...

Geen opmerkingen: