vrijdag 12 september 2014

TO DETOX, OR NOT TO DETOX...

Detox, ontgiften, ontslakken, zuiveren.
Ieder voorjaar en najaar worden we overstelpt met het magische woord DETOX, is dit wel gezond voor ons lichaam en waarom doen we dit?

Detoxen doen we door middel van sapkuren en aangepaste voeding en voornamelijk door het schrappen van suikers, alcohol, vlees, bereide maaltijden, van ons menu. Mensen die geregeld suikers, bewaarmiddelen, vlees, alcohol en dergelijke tot zich nemen, hebben meer baat om te detoxen, al deze voedingsmiddelen gaan gifstoffen opslaan die zich binden om onze organen en slakken vormen in onze darmen, welke oververmoeidheid en ziekten kunnen veroorzaken. Vegetariƫrs en personen die zeer weinig van de genoemde voedingsmiddelen eten hebben minder last hiervan en hebben eigenlijk geen DETOX nodig. Volgens mij kan je beter elke dag op je voeding letten door het dagelijks eten van fruit, groenten, noten, water en zuiver plantaardig voedsel. Dit voedsel geeft ons lichaam de nodige mineralen en vitamines om gezond en in top conditie te blijven.
Test dit zelf maar eens uit: als je jezelf slap en moe voelt, eet dan maar eens een paar dagen vers fruit en je zal merken dat na een paar dagen je energie peil optimaal verbeterd en toeneemt.
Zondigen doe ik zelf ook, ik kan ook niet weerstaan een een pak frietjes met mayonaise, maar ik zorg wel steeds dat ik mijn dagelijkse portie groenten en fruit eet. Je moet ook niet denken dat als je 2 keer per jaar een spartaanse detox kuur volgt, je voor de rest van het jaar niets meer hoeft te doen, probeer om elke dag te detoxen door middel van voldoende water te drinken, verse seizoensgebonden groenten en fruit te eten, en zoveel mogelijk verse bereide maaltijden. DETOX YOUR MIND & YOUR BODY WILL FOLLOW...
Een gezonde manier van DETOXEN doe ik door supplementen zoals chlorella of spirulina in mijn dagelijkse routine te verwerken, deze zuiverende supplementen uit zeewier kan je als tablet of in poedervorm verwerken in je voeding en heeft een zuiverend ontgiftend effect op ons lichaam en zijn zelfs in staat om zware metalen en restanten van geneesmiddelen uit ons lichaam te verdrijven. Chorella werkt revitaliserend, ondersteunt de zuivering van het organisme, ondersteunt het immuunsysteem, draagt bij tot de regeneratie van de cellen, verhoogt het energiepeil en gaat vermoeidheid tegen. Chlorella tabletten of poeder koop je in natuurwinkels of bio-shops.

Geen opmerkingen: